1397-10-11 09:54
467
0
60030
همسر شهید مسعود علیمحمدی دانشمند هسته‌ای کشور:

برای مبارزه با تروریست باید از ظرفیت خانواده شهدای ترور استفاده شود/ ما به دنبال حقوق بشر در جهان هستیم

همسر شهید مسعود علیمحمدی دانشمند هسته‌ای کشور با اشاره به اینکه ملت ایران صلح دوست است، گفت: ما به دنبال حقوق بشر در سطح جهان هستیم و می‌خواهیم به دنیا ثابت کنیم که دوست نداریم قربانی ترور در هیچ کجای جهان وجود داشته باشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، معصومه کرمی همسر شهید مسعود علیمحمدی دانشمند هسته‌ای کشور عصر امروز در آئین افتتاح دفتر استانی امید زیرنظر انجمن بین‌المللی دفاع از قربانیان ترور در گرگان اظهار کرد: شهدای ترور سندهای زنده هستند که به دنیا ثابت کنیم ایران قربانی تروریست است.

وی با بیان اینکه انجمن دفاع از قربانیان ترور در سال 1386 در تهران توسط خانواده‌های قربانیان ترور راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: این انجمن با توجه به تلاش‌هایی که انجام گرفت مقام مشورتی سازمان ملل را کسب کرد و هرساله ده‌ها همایش علمی و یادواره روزهای خاص «کودک و تروریسم»، «زن و تروریسم»، «کارگر و تروریسم» همچنین کارهای پژوهشی از سوی این انجمن انجام می‌شود. 

همسر شهید دانشمند هسته‌ای کشور افزود: با توجه به کسب مقام مشورتی انجمن قربانیان ترور در سازمان ملل هر دو سال در اجلاس حقوق بشر در سازمان ملل شرکت می‌کنیم و بیانیه‌هایی ارائه می‌کنیم این انجمن تنها انجمنی است که مقام مشورتی سازمان ملل را کسب کرده است.

کرمی بیان کرد: خانواده‌های شهدای ترور سندهای زنده هستند، ما می‌خواهیم به دنیا ثابت کنیم ایران قربانی تروریست است و بیش از 17 هزار قربانی ترور دارد.

وی گفت: امروزه استکبار جهانی از تروریست به عنوان یک وسیله برای رسیدن به اهداف و مقاصد خودش استفاده می‌کند رسانه‌ها مخصوصا رسانه‌های مجازی گسترش زیادی پیدا کردند و تروریست‌ها دیگر فقط در خاورمیانه نیستند بلکه به واسطه فضای مجازی تروریست‌ها به اروپا، آمریکا و استرالیا نفوذ کردند.

کرمی ابراز کرد: انجمن دفاع از قربانیان ترور به این نتیجه رسیده که تنها کسانی که می‌توانند صلح آفرین باشند و با تروریست‌ها مبارزه کنند خانواده‌های قربانیان ترور هستند.

وی بر لزوم توانمندسازی زنان قربانیان ترور تاکید کرد و گفت: بر اساس پژوهش‌های انجام شده متوجه شدیم یک سوم خانواده‌های قربانیان ترور از لحاظ روحی و روانی سالم هستند  و آنها در ngo ها فعالیت دارند و یک موقعیت اجتماعی خوبی کسب کردند اما خانواده‌هایی که در کنج خانه سکنی گرفتند حال و روز خوبی نداشتند.

کرمی بیان کرد: ما نتیجه این پژوهش‌ها را به سازمان ملل ارائه کردیم و از آنها خواستیم کشورهایی که تروریست‌ها را پرورش دادند هزینه صدمات به خانواده‌های قربانیان ترور را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.